ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Tu ti-ai dori sa ajungi un mare doctor? :)

32 comentarii

Foarte multi copii spun ca vor sa devina doctori atunci cand vor fi mari. Cu siguranta, putin dintre ei isi vor realiza aceasta dorinta…pentru ca se va sterge o data cu trecerea timpului.

Sigur, si eu un mare pasionat de medicina, pe D. MIcutul A. prefera de cela mai multe ori sa fie asistentul lui. 🙂

Ne-am jucat in trecut de mai multe ori „de-a doctorul”  : aici si aici .

D. este un doctor excentric…cu un cabinet in aer liber :)…se stie doar cat de sanatos este sa petreci cat mai mult timp afara, respirand aer curat.

Asa ca astazi  s-a jucat afara. Si-a luat tot ce tine de doctori si si-a amenajat prorpiul lui laborator sau cabinet (era cand una, cand alta). Dupa cum vedeti, are pe masa si un mic suvenir, asa cum se gaseste si pe birourile doctorilor din cabinetele adevarate 🙂 .

Ce vedeti in spatele lui D. nu este o simpla cadita, ci un inedit pravan antisolar, care si-a facut eficient treaba :))

Am avut saptamana trecuta o mica lectie de anatomie despre organele importante din corpul omenesc : creier, inima, stomac, plamani, ficat, rinichi, intestine. Nu am zabovit asupra lor, ci am subliniat importanta fiecaruia.

Si a sosit in ajutorul nostru o minunata macheta , primita de la Famous Kids.  Un dar ce l-am apreciat din toata inima si le multumim mult inca o data!

Totodata, nu ezitati sa dati o „raita” prin magazin…sunt acolo o multime de jocuri si jucarii educative si sigur nu veti pleca cu mana goala :).

sursa foto

Cu ajutorul ei, atat D, cat si A. au retinut mult mai usor numele si pozitia fiecarui organ in corpul nostru.

Majoritatea elementelor din macheta pot fi scoatse  pentru a fi analizate mai bine si totodata pentru a fi puse corect la locul lor.

Cateva imagini ale machetei

D. l-a operat pe omul nostru…care se pare ca suferea de multiple boli.  🙂

A facut si un desen foarte interesant, cu multe detalii (intotdeauna creeaza adevarate povesti…).

Un om, pe nume UGt 😉 , era grav bolnav ( avea o problema la creier)…s-a dus la serviciu si a realizat ca vede lucrurile in mod diferit :). Asa ca s-a dus la doctor, a fost operat, a primit tratament…si uitati-l mai jos cat de fericit este pentru ca s-a vindecat. Acum, nu stiu cat de fericit a fost si de costurile medicale…sunt prezente si acelea in desen :)))…uite ca pana si copiii stiu ca se dau bani la doctori! ( D. intotdeauna foloseste euro in desenele lui 🙂

Dar mie mi-a placut si mai mult coperta acestui desen, transformat in felicitare 🙂

Uneori, activitatile noastre le desfasuram impreuna, alteori, il las sa se joace singur…devine atunci extrem de creativ…sta si 2-3 ore si se joaca ( de obicei, la pranz, cand doarme fratele mai mic) .

Daca doriti si voi sa invatati cat mai multe despre corpul omenesc, am pentru  voi doua vesti bune!

Prima 🙂 :Aceasta macheta o puteti achizitiona la un pret foarte bun (este la reducere)   tot pe site-ul Famous Kids : aici.

A doua veste : )

Cei de la Famous Kids ne-au mai facut o alta frumoasa supriza: au trimis inca un set pentru a fi daruit cititorilor nostri.

Asa ca , dupa cum vedeti, concursurile se tin lant la noi…mai bine zis suprizele 🙂  ,m-am gandit ca voi oferi acest dar, organizand un micut concurs.

Asa ca,  incepand de astazi, pana in data de 3 noiembrie ( duminica seara) puteti castiga acest set, raspunzand la urmatoarea intrebare intr-un comentariu la acest articol :

Ti-ai dori sa ai meseria de doctor atunci cand vei fi creste mare? De ce da sau de ce nu?

Va rog sa ii lasati pe ei sa argumenteze raspunsurile la aceasta intrebare 🙂 . Luati-le chiar un mic interviu, notati-l si „aduceti-l repede aici…in comentariu. Va fi o incantare pentru noi toti sa citim ce vor spune ei. Deci, nu voi veti raspunde, ci copiii ! 🙂 Sa nu uit!! Treceti in paranteza si varsta copiilor!

Comentariile nu le voi modera acum, le veti vedea pe toate duminica….vreau sa fie o surpriza frumoasa pentru toti!

Mult succes tuturor ! 🙂

32 de gânduri despre „Tu ti-ai dori sa ajungi un mare doctor? :)

  1. Ursuletii tai sunt adorabili, draga Coca!!!
    Multumim din suflet pentru concurs.

    Eu am o problema, M. refuza categoric ideea de a deveni doctor…de oameni. Ea vrea sa fie doctor de papusi, cel mult de bebelusi-papusi…

    Va imbratisam mult, mult!

  2. Buna,

    In primul rand as vrea sa-ti spun ca din greseala ..ai scris duminica seara 3 octombrie ci probabil ai vrut sa scri noiembrie. Multumim mult pentru ideile de joaca si jocuri …de multe ori ajung seara tarziu acasa si nu am asa multa imaginatie sa ne mai jucam dar datorita ursuletilor am de unde sa ma inspir.

    Si acum sa trec la tema concursului, nu?

    Weekendul ce a trecut am avut o discutie pe tema asta, fata cea mare isi doreste sa se faca pompier insa M (care atre 2 ani jumatate) a raspuns ,,dotolita,, , personal mi-a suras ideea si mi-a placut pt. ca si eu mi-am dorit in copilarie sa ma fac doctorita. Iar cand am intrebat-o ,,de ce?,, raspunsul m-a surprins total pentru ca eu in mintea mea nu credeam ca ea proceseaza atat de bine informatiile din jur. Mi-a raspuns: ,, Sa o fac pe A. (surioara mai mare care are diferite afectiuni) bine. ,, Scurt si la obiect. Sa vedem pana cand va tine insa aceasta dorinta de a deveni dotolitza.

    Numai bine!

  3. Foarte frumos! Pacat ca nu putem participa.. 😦 nu avem decat un an si jumatate si nu intelege ea desprea ce este vorba..Succes tuturor!

  4. Alexia mea (3 ani şi jumătate) vrea să fie ”dotol”, ca ”Pusica” (Doctoriţa Pluşica de la Disney jr). De ce? ”Pentu k Pusica ale mute zucalii cale bobeste cu mine” (în trad. Pluşica are multe jucării care vorbesc cu ea). Şi mai vrea să se facă doctor ca să ”o lepal pe maii, sa nu mai mealga a pistal, sa stea sa se joace cu mine, că lepal eu imina ei” Asa a spus după ce a mers la mamaie la spital şi a întrebat-o ce o doare, iar mama i-a explicat că are buba la inimă. Apoi, acasă, la culcare, mi-a spus că o ”repară” ea pe mama, cum face Pluşica. Ieri, când am întrebat-o de ce vrea să se facă doctor, mi-a spus aceeaşi chestie: ”ca să o lepal pe maii la imină”. Speachless şi cu ochii în lacrimi.

  5. e super aceasta macheta. am admirat o de multe ori si mi o doresc pentru Dante. voi veni cu un comentariu pentru concurs insotit de un articol de blog din care o sa se vada dragostea lui pentru ce inseamna corpul omenesc. frumos conscurs si frumoasa joaca copiilor de a medicii. imi place:).

  6. Cind i-am pus intrebarea micutului meu sa uitat uimit la mine, sa gindit bine si mi-a raspuns:Eu acum sunt doctor, pina cresc mare voi invata cum sa operez piciorusele surioarei care o dor tare si mereu plinge cind vine de la scoala.Voi pune picioruse noi ca sa se joace cu mine si sa o vad fericita alergind cu mine prin gradina….SI DESIGUR A MAI COMPLETAT: vreau sa fiu un doctor bun si cind vin copii sa se consulte sa nu le fie frica, le voi da bonboane,voi povesti cu ei si nu le voi face rau asa cum imi face mie cind merg la doctor si sunt racit…
    Deci in concluzie doctorii de azi sunt rai, reci si nu se joaca cu el…va schimba total cabinetul intr-o casuta plina cu povesti ,unde copii nu pling si vor iesi vindecati doar printr-un zmbet.A spus toate astea deoarece fiind mereu internat in spital a avut norocul pe acea perioada sa dea ochii cu un grup de clown care la facut sa uite durerea,sa zimbeasca ,sa se joace chiar in ciuda a tuturor piedicilor ca minuta ii era cu perfuzii si bandajate….de atunci el a spus EI SUNT DOCTORI BUNI, MA IUBESC, SE JOACA CU MINE, SI NU-MI FACE RAU….DE ATUNCI ASA POVESTESTE EL CE FEL DE DOCTOR VA FI.

  7. Pe macheta cu corpul uman am pus și eu ochii. Când am vrut să o cumpăr în țară nu era disponibilă 😦 Acum este! Dar tot o cumpăr eu! 🙂 Foarte frumos v-ați jucat! Și cel mic arată tare haios! :))) Mă mir că a stat la poză că la al meu nu reușesc să îi fac dacă îl maschez în ceva. Dar dacă mai este un copil care face asta, probabil că acceptă!

  8. Buna, multumim de sansa de a participa la concurs. Sara, fetita mea de aproape 5 ani nu isi doreste sa fie doctor cu adevarat, doar de jucarie(adica cu papusile) deoarece ”meseria” ei preferata este sa lucreze la birou doar:))

  9. Darius, 5 ani: Doctor???Adica sa tai oamenii si sa-i cos la loc?? Nuuu, eu vreau sa fiu pompier.. Sau nu, mai bine politist..Sau nu, eu am sa ma fac SuperErou!

  10. Pingback: Vreau sa ajung mare doctor!

  11. Noi iti adaugam raspunsul la intrebare…in stilul nostru 😉 cu o postare pe blog, la sfarsitul ei…e un mini interviu 🙂
    http://jurnal.casazamfirei.ro/?p=605

  12. Ruth spune,fara sa se gandeasca prea mult, ca nu vrea sa fie doctor,”eu vreau sa raman mica sa stau cu tine!”spune ea.Dupa ceva timp se razgandeste: Ma fac doctor, ca sa te vindec pe tine cand te imbolnavesti!:))))Frumosi doctorii tai!Si cata imaginatie are D!

  13. Baiatul meu si-ar dori sa se faca doctor( in special ginecolog )cand va fi mare , deoarece ,spune el ,,–Mami, este o meserie in care castigi multi bani–si ajuti la nasterea copiilor…

  14. putem participa cu toti copiii din dotare :P? adica… eu amd oi copii…daca dau doua raspunsuri, am doua sanse de castig? sau una singura ?:D :D. ca sa stiu cate interviuri iau 😛

  15. Ioan (5 ani si 8 luni): „eu vreau sa ma fac doctor ca sa ajut oamenii sa se vindece de boli, ca sa nu transmita boala mai departe. Dar cand o sa fiu mare eu vrea sa ma fac electrician, profesor de matematica si bucatar. Doctor vreaus a fiu doar in joaca” 🙂

    Ana (2 ani si 3 luni) : „”da, ca sa fac injectii in funduletz” 😛 :P- asta ii face ea lui Cicciobello 😛

  16. Buna,
    L-am intrebat pe Andrei, baiatul meu cel mare (7 ani) daca vrea sa devina doctor cand o sa fie mare. Iata raspunsul lui:
    „Vreau sa devin doctor pentru ca o sa ajut oamenii si oamenii o sa traiasca mai bine, nu vreau sa se intample nimic rau cu oamenii. Este frumos sa ajuti oamenii bolnavi. Ii consult, imi dau seama ce fel de medicamente sa le dau, daca au bube, daca se simt suparati sau botosi si nu se joaca deloc si stau numai in pat. Pe copii i-as consulta si mi-as da seama de ce plang. Daca as avea o masa plina cu jucarii, as da la fiecare copil, ca sa nu mai planga. Si imi mai place sa fiu doctor pentru ca o ajut pe mama, pe tata, pe fratele meu, pe bica, pe bubu, pe matusi, unchi, verisori, strabunicul, nasi si pe prietenii mei. Si eu ma simt foarte bine cand ajut oamenii sa nu se simta rau sau sa nu lesine. Sa mancati sanatos!”

  17. Si noi ne jucam de-a doctoral..avem si o mica trusa de dr. Fetita mea vrea sa devina dr pentru a putea vindeca pe cei bolnavi, mai ales pe copii. Iar cand am intrebat-o daca ma va trata si pe mine cu o injectie cand sunt bolnava, mi-a zis ca mie imi va face o injectie de jucarie, sa nu ma doara..

  18. vreau sa il inscriu pe Tudor…noi prezentam raspunsul lui sub forma video….intr-adevar in ultimele doua saptamani el a vazut pe strada doua accidente in care au fost implicati biciclisti si masini si a stiut ca biciclistul e ranit, ca il duce ambulanta la spital si acolo doctorul il vindeca…si acum la intrebarea ” ce vrei sa te faci cand vei fi mare si de ce?” el a raspuns prin prisma experientei recente, de ce ar vrea sa se faca doctor…..l-am intrebat inainte de filmare si vazand ce vrea sa ne impartaseasca, i-am pregatit si materialele necesare sa le aiba la indemana sa putem filma cat de cat legat si in timp scurt, sa se poata posta filmul…mai face el dezacorduri sau pune forma articulata unde nu trebuie, dar in mare cred ca se intelege ce spune….si ca sa dovedim ca ne dorim si ne-ar fi util premiul, si-a etalat si cunostintele „de anatomie”…caci spre surprinderea noastra, deja in clasa I au avut exercitii cu parti interne ale corpului uman….(ochelarii erau reali, ai Antoniei si nu vedea bine prin ei, de aceea se uita „cel putin ciudat” 🙂 )
    las linkurile la cele 2 filmulete

    iar ca o concluzie…..cred ca maine daca il intrebi „ce vrea sa se faca cand va fi mare?” o sa iti raspunda „pompier” 🙂 …dar asa cred ca fac toti copiii la aceasta varsta, caci sunt in faza de experiente si „joc de rol” si toate meseriile „fascinante” pentru ei li se par „ca o manusa” pentru persoana proprie

  19. Pingback: Carticica cu ferestre despre corpul omenesc | vavaly

  20. Asa cum am promis,revin cu articolul ilustrativ din care reiese pasiunea lui Dante pentru ceea ce inseamna corpul omenesc si meseria de doctor. El spune ca vrea sa se faca doctor pentru ca vrea sa ajute oamenii si animalele sa se faca bine, sa se simta cu totii bine. Isi doreste sa asiste la o operatie la veterinar, sa vada cum se intampla lucrurile si sa vada pe viu ce este in interiorul corpului . Are un sange rece si o stapanire pe care eu recunosc ca nu le-am avut niciodata.
    Pana atunci eu il ajut in pasiunea lui, indrumandu-i pasii pe drumul spre cunoastere:
    http://vavaly.wordpress.com/2013/11/02/carticica-cu-ferestre-despre-corpul-omenesc/ .

  21. Fetita mea L. (va face 4 ani in decembrie) isi doreste sa fie doctorita Plusica 🙂 Vrea sa fie doctor sa vindece oameni si animale, sa nu le mai doara nimic 🙂
    Multumi pentru acest concurs! Bafta tuturor!

  22. Buna tuturor, vrem sa participam si noi la concurs. Am facut sondaj printre copii si am obtinut raspunsuri variate si interesante pe care vi le impartasesc. Astfel, Marius desi isi doreste sa fie si pompier ar vrea sa fie si doctor pentru ca ii place sa faca operatii oamenilor si sa ii faca bine. Marian nu isi doreste sa devina medic uman pentru ca, spune el, e o meserie cam mizerabila uneori. Alina spune ca e urat sa fii doctor asa ca nu isi doreste. Veronica isi doreste sa ajunga medic pentru ca vrea sa ajute oamenii si sa-i faca bine iar Gabriela vrea sa vindece oamenii, sa-i vada sanatosi si bucurosi asa ca se gandeste sa ajunga doctor. Pana atunci e insa drum lung asa ca ne-ar prinde bine niste lectii de anatomie pe mulaj. Speram sa castigam! 🙂

  23. Ce concurs frumos, se potriveste manusa cu noua pasiune a lui David 🙂
    Cum tocmai am trecut printr-o operatie, am avut ocazia de a vedea exact ce inseamna meseria de doctor si pentru ca David a stiut mereu ce proceduri i se vor face, a fost extrem de relaxat si ne-am intors de la spital cu drag de doctori 🙂
    L-am intrebat pe David de ce isi doreste sa devina doctor, iata ce mi-a raspuns ( voi scrie intocmai argumentele lui ): ” vreau sa devin doctor pentru ca vreau sa fac oamenii bine, imi place sa consult, sa aud inima cu stetoscopul si sa ma uit in gat si…pentru ca asa vreau eu!”

  24. la noi, intrebarea vine de la mici la mari. tata fiind doctor, copiii intreaba: mama, tu de ce nu te-ai facut doctor?…asa ca acum a venit randul mamei sa-i intrebe, iar raspunsul e categoric.
    Luca, 5 ani: eu vreau sa fiu politist. asa o sa-i ajut pe oameni, o sa-i apar.
    Eric, 3 ani: eu ma fac doctor, dar daca nu-mi place, ma fac pompier….
    Mama: e mai mare nevoie in lume de medici, sunt atat de multi oameni bolnavi….
    Luca: lasa, ca-i repara tata!!!!

  25. Da…Teodora isi doreste sa ajunga doctor si mami asistenta,nu conteaza ca eu am alta profesie…trebuie sa-i fiu alaturi..De ce?Pur si simplu…aici nu a stiut sa argumenteze…Am intrebat-o ce fel de doctor va fi pentru copii sau pentru oameni mari…si a zis ca pentru toti…I-am comandat deja un joc cu un un pacient la sala de operati…Are 4 ani si 5 luni.

  26. „Da, eu vreau sa-i repar pe oameni la fel cum Doctorita Plusica repara jucariile…” (Ioan, 5 ani)

  27. Matei (4 ani si jumatate) vrea sa se faca doctor pentru ca atunci cand eu si tata vom imbatrani, sa nu murim, si sa nu ramana el singur…

  28. Gabriel nu vrea sa se faca doctor pentru ca nu ii place la spital..
    El dupa ultimele lui experiente prin spital, si cand trece pe langa spital ma intreaba: „asa-i mami ca nu intram aici?”

  29. Si Teodor la cei 2 ani jumatate vrea sa mareasca randul deja consistent al doctorilor din Romania.Mai mult i s-a sugerat daca pot sa zic asa, de catre bunici, ca meseria asta i-ar cam aranja un pic, si deja ia imaginar tensiunea bunicului,temperatura, ii face masaj si-i administreaza siropuri. Eu cred ca are veleitati actoricesti, asta cel putin la varsta asta 🙂 .Indiferent de cale, sper sa mearga in directia darurilor lasate de Dumnezeu si sa le inmulteasca.

  30. Pingback: A fi sau a nu fi…doctor :) | ursuletinazdravani

  31. Pingback: Carticica cu ferestre despre corpul omenesc - vavaly

Lasă un comentariu