ursuleți năzdrăvani

frânturi din viață

Printre dinozauri si paleontologi

4 comentarii

Ieri am avut o zi speciala….pregatita de ursuletii mei pentru verisorul lor Andy ( o sa-i spunem asa ca sa nu-l incurcam cu A. cel mic :).  Acesta indrageste foarte mult dinozaurii…are o colectie impresionanta :)). NOi avem doar un dinozaur ratacit printre jucariile noastre. Cu toate acestea, cand vorbim despre ei, cei mici sunt foarte interesati sa afle tot felul de detalii.

Si pentru ca zarisem la Roxana o spectaculoasa insula a dinozaurilor, am incercat si noi sa o reproducem, dar in felul nostru, mai ales ca timpul de pregatire a fost foarte scurt . Aici , puteti vedea minunata insula Roxanei si pe acest blog o varianta mai mare a  acesteia.

Am pregatit plastilina (aceeasi reteta, doar ca nu am mai pus glicerina boraxata : 470 ml faina, 300 ml sare, 200 ml apa calduta, 2 linguri ulei – toate se masoara in ml, cu cana gradata).  Am colorat-o de data aceasta cu acrilice, nu cu vopsea de oua.

Eu am facut vulcanul, in rest D. a dorit sa amenajeze insula asa cum doreste el…deci, ceea ce vedeti este creatia lui :). A facut si urme in apa cu creionul.

Si micutul A. a tot modelat plastilina si zicea ca face clatite :).
Pentru ca mai treceau cateva ore pana venea in vizita verisorul nostru, am acoperit insula cu o folie ca sa nu se usuce plastilina.
Cand musafirul nostru a sosit, in timp ce se jucau in casa, eu am amenajat insulele pe masa din curte. Le-am mai pregatit o supriza: o insula inghetata :).
Inca de dimineata, baietii au cautat si au spalat pietre, dar nu le-am spus la ce le vom folosi.
Insula din plastilina
Insula inghetata
Si uite asa, am intrat in lumea misteriosilor dinozauri…baietii, au tot facut urme pe insula si incercau sa ghiceasca ce dinozaur le-a facut, au spart gheata ca sa cufunde dinozaurii in apa…
Le-am spus ca cei care se ocupa de descoperirea fosilelor, a urmelor de viata din trecut se numesc paleontologi. Asa ca , ei au introdus in joc si niste omuleti paleontologi, care s-au catarat peste tot…au inotat prin insula inghetata, au facut numeroase descoperiri.
Ouale pierdute
Paleontologii nostri au avut de descoperit o multe de oua care se pierdusera in tinutul uitat de timp (adica curtea noastra) :).  Ouale erau facute de mine din carton laminat.
Dupa ce au gasit toate ouale, paleontologii au adus marea carte a dinozaurilor…pentru ca cei mici sa invete cat mai multe despre acestia. Cat de uimiti au fost cand au zarit minunatia de carte! 🙂 Auzeai intruna: „pot?? pot sa il ating? ” :))
Cred ca v-ati dat seama, este vorba despre Enciclopedia dinozaurilor de la editura Teora , o carte 3 D, realizata intr-un mod spectaculos. Nu va voi da eu prea multe detalii, pentru ca puteti vedea un filmulet in care este prezentata intreaga carte pe blogul Talente de nazdarvani aici  . Eu am cumparat-o cu o reducere de 35 % de pe site-ul editurii.
Daca doriti o abordare biblica a acestui subiect,asa cum am facut si noi anul trecut (prin tot felul de activitati intresante)  aici  si aici   am mai descoperit o carte  pe blogul Printre nori.
MISTERIOŞII DINOZAURI
de Norma A. Whitcomb
O abordare biblică pentru copii, părinţi şi profesori
Uitati cuprinsul acesteia:

1. Dinozaurii sunt parte a creaţiei lui Dumnezeu

2. Cum şi-au primit dinozaurii numele

3. Diferenţele dintre oameni şi animale

4. Fosilele

5. Reptilele uriaşe

6. Dinozaurii neobişnuiţi

7. Reptile marine

8. Reptile ale aerului

9. Dinozaurii şi oamenii au trăit în acelaşi timp

10. Când au fost creaţi dinozaurii?

11. Învelişul de vapori

12. Alegerea greşită

13. Noe a construit Arca

14. Au intrat dinozaurii în Arcă?

15. Condiţiile din interiorul Arcăi

16. Au ieşit dinozaurii din Arcă?

17. Ce s-a întâmplat cu dinozaurii?

18. Dinozaurii astăzi

19. Dacă scheletele ar putea vorbi

Daca doriti, o puteti descarca de aici.

Sa va spunem ca am gasit si niste oua uriase de dinozauri ? 🙂 Copiii le-au desenat cum au dorit: au facut  mici dinozauri in interiorul lor. Pentru ca oul era laminat, pe o parte au desenat cu markere permanente, pe partea cealalta cu markere pentru whiteboard(care scriu si se sterg).

Si joaca noastra a culminat cu pregatirea unor deliciosi dinozauri :).  Am avut cateva forme pentru plastilina cumparate de la Julia Toys si astfel am putut face dinozauri si paleontologi fericiti de descoperirile lor :)).

D. si verisorul lui au modelat niste biscuiti dinozauri uriasi :)).

Voi ce descoperiri ati mai facut in lumea dinozuarilor ? 🙂

4 gânduri despre „Printre dinozauri si paleontologi

  1. Super distractie cu dinozauri!!! trebuie sa facem si noi o insula cand discutam de dinozauri data viitoare!

  2. o lectie absolut superba! multumim pentru idei, o sa le retinem pentru viitoarele noastre povesti cu dinozauri.

  3. Pingback: Bronto, un dinozaur neastamparat | doua fete cucuiete

  4. Pingback: Trei reţete de plastilină de casă testate de mămici - Totul Despre Mame

Lasă un comentariu