Ziua dovleceilor :) (1)

De fapt, vor fi “zilele dovleceilor”- avem atat de multe activitati, incat le-am grupat pe 2 sau 3 zile.

Ursuletilor le plac mult dovleceii, ma refer la dovlecii placintari :)…nu neaparat ca sa-i manance, ci ca sa-i admire.

Nu am facut aceste activitati pentru ca ne pregatim de Haloween (nu sunt de acord cu aceasta sarbatoare), ci doar pentru ca e toamna si cui nu-i place mirosul imbietor al unei placinte sau prajituri cu dovleac??

Ce spuneti voi ca este dovleacul? O leguma? un fruct?

Noi spunem ca este o leguma, ce face parte din face parte din familia numeroasă Curcubitaceae care cuprinde multe soiuri de dovleac – cu nume, forme și culori diferite, de la alb, galben, portocaliu, până la verde.

“Mami, e sanatos sa mananci dovleac?” – aceasta este intrebarea preferata a lui D. , desi nu este mare fan fructe si legume, din nefericire. :) “SIgur ca da: contine foarte multa vitamina A, deci beta-caroten, ca morcovii…poate totusi, daca vei manca prea mult, vei deveni si tu portocaliu ca un dovlecel…dar stiu ca nu se va intampla asta …:))”

Ce activitati am facut noi astazi despre si cu dovlecei? :)

1. IN tara dovleceilor

I-am spus lui D. ca el va fi un mic agricultor ce trebuie sa-si vada recolta de dovleci. I-am dat un centimetru, un carnetel si o carioca. I-am spus sa masoare dovleceii ce-i descopera prin curte (bunica spune ca sunt 20 ) , si apoi sa isi noteze cati centimetrii au in carnetel. Pe masura ce gaseste un dovlecel, sa-i faca un mic x, ca sa nu-l mai masoare inca o data.

Bineinteles, ca A. a vrut el centimetru asa ca am avut doi mici agricultori :).

Si D. nota. Cu aceasta ocazie, am repetat o multime de numere peste 20 si am exersat scrierea lor.

” Ce maaae e!” :)

SI lista noastra cu dovlecei masurati :)

2.Coloram dovlecei

Impreuna cu D. am pregatit cateva materiale.  El a colorat tot ce i-am dat, eu am decupat.

A colorat un dovleac ce l-a conturat mai inainte.

3. Invatam despre cum cresc dovleceii

Am gasit cateva materiale despre ciclul de viata al dovleacului.

Le-am analizat prima data pe cele cu imagini reale, apoi pe cele cu imagini desenate.

Cartonase MOntessori -multumim Camelia pentru link.

Bineinteles ca am adaugat si elementele naturale ale dovleacului :) ca sa le putem pipai, mirosi, studia o data cu imaginile.

Am gasit pe un blog o idee tare draguta pentru invatarea ciclului de crestere al dovleceilor-un fel de cartonase pop-up, pe care le-am lipit si aranjat cum ne-a placut noua. De AICI, le puteti descarca si voi.

4. Activitati matematice

Am decupat din hartie cartonata portocalie 10 dovlecei, pe care am scris numerele de la 11 la 20.

L-am rugat pe D. sa puna pe langa dovlecei, atatea seminte cat arata numarul de pe ei.

Si uitati ce frumos au iesit :)

5.Modelam dovlecei 

Am facut dovlecei din plastilina simpla ce nu se usuca la aer si plastilina Amos Clay. Pe acestia ii vom folosi la o activitate senzoriala.

Tutorialul pentru dovlecei il puteti vedea , urmarind acest clip video:

watch?v=kWJI1WD4-Mo

De asemenea, am facut pentru o activitate supriza dovlecei din plastilina de casa. Deocamdata, arata ca niste mici catei de usturoi :D, pentru ca nu i-am pictat…de fapt bunica ursuletilor a crezut ca am in tava usturoi, erau dati si cu aracet. Inainte de a=i vopsi i-am dat cu aracet. Daca zariti ceva cristale prin plastilina, treceti cu vederea…nu am avut sare fina…credeam ca am, dar era sare gema marunta :), dar cum nu am vrut sa-i dezamagesc pe ursuleti, le promisesem ca ii vom face…am folosit aceasta sare_  a iesit o plastilina mai grunjoasa, dar s-a putut modela.

Cum i-am facut?

Am modelat o bila, am facut o gaura in interior , am asezat codita si am strans plastilina ca un saculet. Am vrut sa fie goi in interior ca sa se coaca mai bine…sper sa nu mucegaiasca compozitia in timp. Urmeaza acum sa-i pictam cu portocaliu, galben si verde.

Alte activitati interesante despre dovlecei, in urmatoarele zile …va asteptam cu drag pe la noi :)

19 responses to “Ziua dovleceilor :) (1)

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 379 other followers

