Invat corpul omenesc: gura si limba

Acum cateva zile, am invatat despre alte doua organe importante din corpul nostru: gura si limba.

Am facut lectioara sub forma unui joc de rol.

Am amenajat un cabinet de stomatologie.  Eu eram doctorul si baietii erau pacientii. I-ampus sa se spele pe dinti. Le-am explicat cum se numesc dintisorii lor: incisivi, canini, molari, premolari. Nu stiu cat va retine D. denumirea lor, dar e important sa stie.

Am avut o plansa facuta de noi cu doua guri ce se deschideau , permitand sa se vada dintii si limba.

Am numarat impreuna dintii: ai copilului 20, ai adultului: 32 (o dantura ideala…pentru cine o mai are :D ).

L-am pus sa-si analizeze limba in oglinda sa-si vada “bulinutele” de pe ea. I-am explicat ca acestea sunt papilele gustative, cu ajutorul carora putem simti gustul alimentelor:dulce,sarat,acru sau amar.

Se putea face un joc “JOcul gusturilor” : se aduce cate putin praf de: sare, sare de lamaie, zahar si o bucatica mica de ciocolata amara…si copilul trebuie sa recunoasca daca este dulce, acru, etc.

Pentru a sublinia importanta limbii si a dintilor in articularea cuvintelor, am facut mici exercitii de logopedie :). M-am inspirat de aici:Jocuri de logopedie.

Noi avem mare nevoie sa corectam pronuntia consoanelor” s” “r”, “l”.

Gura trebuie sa o folosim pentru a manca pe cat posibil cat mai multe alimente sanatoase. Si iar, sa o folosim doar pentru a spune cuvinte frumoase, folositoare. :)

One response to “Invat corpul omenesc: gura si limba

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 468 other followers

